strategie cenowe sprzedazy mieszkania

Strategie cenowe sprzedaży mieszkania – znasz je wszystkie?

 

Chcesz sprzedać mieszkanie – jednak od razu – zaraz na początku pojawia się największy problem. Jakie strategie cenowe sprzedaży mieszkania wybrać – jaką cenę mieszkania podać by się sprzedało.
W zależności od Twoich celów i czasu jakim dysponujesz na sprzedaż mieszkania możesz wybrać jedną z czterech różnych cen – które z reguły później wpływają na strategię i czas sprzedaży mieszkania

 


Strategie cenowe  sprzedaży mieszkania
 

  1. Cena sprawdzająca rynek. Rozmawiałeś ze znajomymi, przeglądałeś mnóstwo portali i serwisów z ogłoszeniami sprzedaży mieszkań. Plus minus wiesz jak kształtuje się średnia cena mieszkań w takim standardzie jak Twoje. Mimo to podajesz na początek znacznie większą cenę za to mieszkanie – i dobrze o tym wiesz. Po prostu chcesz sprawdzić czy nie znajdzie się ktoś równie mocno zakochany w Twoim mieszkaniu jak Ty, kto będzie gotowy kupić je za tyle – ile żądasz. Najczęściej niestety nie znajdujesz zmotywowanego na tyle kupca – i po 3 – 4 tygodniach oczekiwania zmniejszasz cenę mieszkania na sprzedaż do ceny rynkowej
  2. Cena rynkowa. Posprawdzałeś, porozmawiałeś z rzeczoznawcami, pośrednikami, sąsiadami którzy już sprzedali mieszkanie o podobnych parametrach do Twojego. Jesteś pewny, że aktualna cena odpowiada cenom rynkowym. Nie jest ani za droga, ani za tania. Jest akceptowana przez kupujących – co od razu widzisz po zainteresowaniu i ilości spotkań w celu obejrzenia nieruchomości. Przy tej cenie w zależności od zainteresowania i ilości chętnych na kupno mieszkania możesz minimalnie jeszcze cenę opuścić lub też – przy większej ilości chętnych – podnieść.
  3. Cena nęcąca – to cena ustawiona kilka – kilkanaście % poniżej ceny rynkowej. Zależy Ci na jak najszybszym czasie sprzedania swojego mieszkania, dlatego jesteś gotowy zrezygnować z części zysków. W wyniku czego Twoja oferta jest bardziej atrakcyjna dla kupującego od reszty podobnych mieszkań. Z tego też powodu. błyskawicznie znajdziesz kupca na swoje mieszkanie.
  4. Cena pikująca – cena zaniżona do tego stopnia – że zaczyna budzić nieufność. Ty uważasz że w ten sposób znacznie szybciej sprzedasz mieszkanie – natomiast kupujący podchodzą do Ciebie jak do jeżozwierza. Cały czas zastanawiają się gdzie tkwi podstęp i czy na pewno jesteś uczciwym sprzedającym – czy też wręcz odwrotnie – naciągaczem. Z tego powodu część klientów od razu zrezygnuje z kontaktu z Tobą
Mój komentarz 🙂
Teoria teorią a praktyka praktyką 🙂
 
Cena sprawdzająca rynek może się okazać ceną sprzedaży Twojego mieszkania o ile znajdziesz napalonego klienta na Twoje mieszkanie. Który o niczym innym nie marzy jak kupić własnie ten kawałek świata i w nim zamieszkać. Czy jest to możliwe – jest. Może się okazać że dziecko Twojej sąsiadki chce zamieszkać blisko matki i cena – o kilkanaście czy kilkadziesiąt (ale bez przesady) tysięcy większa nie gra aż tak dużej różnicy.
 
Czy nam się udało sprzedać coś po cenie sprawdzającej rynek? Tak. Przy czym nie było to mieszkanie a grunt rolny. Właściciel sąsiadujących z naszą działek tak bardzo chciał mieć właśnie ten a nie inny kawałek ziemi na własność – że sprzedaliśmy tą działkę z minimalną negocjacją cenową. Więc takie sytuacje się zdarzają, o ile Twoje mieszkanie ma to coś na czym komuś innemu mocno zależy. Wtedy jest gotowy dać za nie więcej. I jeśli znajdziesz taką osobę i właśnie jej sprzedasz mieszkanie – taka strategia będzie bardzo dobrą strategią.
 
Cena rynkowa – nie masz nikogo napalonego na sprzedaż, nie chcesz czekać rok lub dłużej na kupca – wystawiasz mieszkanie w cenie tak jak inni i masz nadzieję że sprzedasz. Prosta i nie wymagająca więcej wyjaśnień strategia
 
Cena nęcąca – dobra lokalizacja mieszkania i cena poniżej średniej sprzedaży gwarantują duże zainteresowanie. Jednak jeśli Twoje mieszkanie jest zlokalizowane w dzielnicy o kiepskiej renomie – takie rozwiązanie może nie pomóc. I żeby sprzedać będziesz musiał zrobić coś więcej. Albo bardziej obniżyć cenę, albo odświeżyć mieszkanie. Wbrew pozorom życie pisze najróżniejsze scenariusze i okazać się może że nasza cena nęcąca wcale aż tak nęcić nie będzie. Lub też będzie podstawą do dalszych obniżek – bo tylko tacy kupcy będą zainteresowani Twoją nieruchomością
 
Cena pikująca – część faktycznie może zniechęcić od razu – jednak jeśli masz czystą księgę i mieszkanie nie jest obarczone problemami – i na nie znajdą się kupcy. Szczególnie jeśli lokalizacja będzie dobra, a dzielnica pożądanym miejscem do zamieszkania przez większość. Wtedy Twoim mieszkaniem zainteresuje się nie zwykły Kowalski – bo skoro ustawiłeś cenę pikującą to coś mu śmierdzi ;). Twoim mieszkaniem zainteresują się inwestorzy. Jest w Polsce coraz większa grupa osób – które zarabiają na nieruchomościach. Dysponują odpowiednią gotówką – by kupić mieszkanie – nie na własne potrzeby tylko dla osiągania zysku z niego.

 

 

Kupują je, remontują a potem wynajmują lub odsprzedają. Te osoby nie będą kierować się sentymentem czy emocjami przy kupnie mieszkania. Dla nich to będzie prosta kalkulacja biznesowa – czy kupno Twojego mieszkania i zainwestowanie w nie przyniesie im oczekiwany wymierny zwrot. Przyjdą do Ciebie z gotowym pomysłem na zagospodarowanie Twojego mieszkania. I jeśli cena faktycznie będzie okazyjna i wszystko inne będzie grało – albo będzie do wyprostowania w krótkim czasie- kupią od Ciebie to mieszkanie bez mrugnięcia okiem. A nawet jeśli będzie ich więcej – sami podniosą cenę Twojego mieszkania by tylko je kupić. Jednak jeśli coś im się dalej nie będzie spinać – zaproponują Ci  jeszcze bardziej pikującą w dół ofertę 🙂

 
 
A Ty? Którą strategię cenową stosujesz i jak się sprawdziła? 
 
Na podstawie: Marketing Nieruchomości – Łukasz Kruszewski

About the author

Ula

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge