Chcesz sprzedać mieszkanie – jednak od razu – zaraz na początku pojawia się największy problem. Jakie strategie cenowe sprzedaży mieszkania wybrać – jaką cenę mieszkania podać by się sprzedało.
W zależności od Twoich celów i czasu jakim dysponujesz na sprzedaż mieszkania możesz wybrać jedną z czterech różnych cen – które z reguły później wpływają na strategię i czas sprzedaży mieszkania
Strategie cenowe sprzedaży mieszkania
- Cena sprawdzająca rynek. Rozmawiałeś ze znajomymi, przeglądałeś mnóstwo portali i serwisów z ogłoszeniami sprzedaży mieszkań. Plus minus wiesz jak kształtuje się średnia cena mieszkań w takim standardzie jak Twoje. Mimo to podajesz na początek znacznie większą cenę za to mieszkanie – i dobrze o tym wiesz. Po prostu chcesz sprawdzić czy nie znajdzie się ktoś równie mocno zakochany w Twoim mieszkaniu jak Ty, kto będzie gotowy kupić je za tyle – ile żądasz. Najczęściej niestety nie znajdujesz zmotywowanego na tyle kupca – i po 3 – 4 tygodniach oczekiwania zmniejszasz cenę mieszkania na sprzedaż do ceny rynkowej
- Cena rynkowa. Posprawdzałeś, porozmawiałeś z rzeczoznawcami, pośrednikami, sąsiadami którzy już sprzedali mieszkanie o podobnych parametrach do Twojego. Jesteś pewny, że aktualna cena odpowiada cenom rynkowym. Nie jest ani za droga, ani za tania. Jest akceptowana przez kupujących – co od razu widzisz po zainteresowaniu i ilości spotkań w celu obejrzenia nieruchomości. Przy tej cenie w zależności od zainteresowania i ilości chętnych na kupno mieszkania możesz minimalnie jeszcze cenę opuścić lub też – przy większej ilości chętnych – podnieść.
- Cena nęcąca – to cena ustawiona kilka – kilkanaście % poniżej ceny rynkowej. Zależy Ci na jak najszybszym czasie sprzedania swojego mieszkania, dlatego jesteś gotowy zrezygnować z części zysków. W wyniku czego Twoja oferta jest bardziej atrakcyjna dla kupującego od reszty podobnych mieszkań. Z tego też powodu. błyskawicznie znajdziesz kupca na swoje mieszkanie.
- Cena pikująca – cena zaniżona do tego stopnia – że zaczyna budzić nieufność. Ty uważasz że w ten sposób znacznie szybciej sprzedasz mieszkanie – natomiast kupujący podchodzą do Ciebie jak do jeżozwierza. Cały czas zastanawiają się gdzie tkwi podstęp i czy na pewno jesteś uczciwym sprzedającym – czy też wręcz odwrotnie – naciągaczem. Z tego powodu część klientów od razu zrezygnuje z kontaktu z Tobą
Kupują je, remontują a potem wynajmują lub odsprzedają. Te osoby nie będą kierować się sentymentem czy emocjami przy kupnie mieszkania. Dla nich to będzie prosta kalkulacja biznesowa – czy kupno Twojego mieszkania i zainwestowanie w nie przyniesie im oczekiwany wymierny zwrot. Przyjdą do Ciebie z gotowym pomysłem na zagospodarowanie Twojego mieszkania. I jeśli cena faktycznie będzie okazyjna i wszystko inne będzie grało – albo będzie do wyprostowania w krótkim czasie- kupią od Ciebie to mieszkanie bez mrugnięcia okiem. A nawet jeśli będzie ich więcej – sami podniosą cenę Twojego mieszkania by tylko je kupić. Jednak jeśli coś im się dalej nie będzie spinać – zaproponują Ci jeszcze bardziej pikującą w dół ofertę 🙂